Ceaiul Pu-erh: Beneficiile incredibile pentru sanatate!

Ceaiul Pu-erh: Beneficiile incredibile pentru sanatate!

Ceaiul Pu-erh mai este cunoscut si ca: „puer”, „pu’er”, „po lei” sau „ceaiul bolay”, sau simplu – „ceai negru” in China, tara sa de origine. Acest ceai este un ceai relativ rar care se cultiva in regiunea Yunnan din China. O bautura obisnuita in China, dar exotica in vestul lumii, unde ceaiul Pu-erh a devenit celebru pentru beneficiile sale inedite.

 Aroma ceaiului Pu-erh

Ceaiul pu-erh de calitate are o aroma bogata, pe care multi o descriu ca asemuindu-se mirosului de pamant sau de ciuperci. Este imediat adorat de catre bautorii de cafea. Ceaiul de proasta calitate pu-erh are o aroma ca de noroi.

Aceasta aroma extrem de interesanta si bogata face ca ceaiul pu-erh sa fie considerat si un digestiv foarte bun. In China si Hong Kong este consumat in timpul sau dupa mesle copioase.

ceai, ceai pu-erh, beneficii, ceai din China

Foto: Shutterstcok.com; ceai, ceai pu-erh

Foto hoempage: Shutterstock.com; ceai, ceai pu-erh

Beneficiile ceaiului Pu-erh

In medicina chineza traditionala, este cunsocut faptul ca ceaiul Pu-erh deschide meridianele si de asemenea, ca ar fi benefic pentru curatarea sangelui si pentru digestie. De aceea, acest ceai nu este consumat doar in timpul meselor, ci si in general, pentru a preveni imbolnavirea organismului.

Mai multe studii au aratat ca ceaiul pu-erh scade colesterolul, scade presiunea din sange si creste rata metabolismului. De aceea, acest ceai mai este cunoscut si ca un „ceai de dieta”; este bine sa il consumati ca parte integranta a unei diete sanatoase. In regimul de slabit doza recomandata este de 3 cani pe zi, dupa fiecare masa, timp de trei luni. Dupa aceasta perioada, se poate bea doar o cana pe zi – in scopul mentinerii greutatii dorite.

Pu-erh este perfect pentru toata lumea, adorat chiar de catre cei care isi doresc un stil de viata sanatos.
Un alt aspect legat de consumul ceaiului pur-eh este acela ca are efecte asupra starii de bine. Multi bautori de ceai au declarat ca pur-eh ar induce o stare speciala denunmita ”betie de la ceai”.

ceai, ceai pu-erh, beneficii, ceai din China

Foto: Shutterstock.com; ceai, ceai pu-erh

Originile ceaiului Pu-erh

Ceaiul Pu-erh isi are originile chiar cu mii de ani in urma, fiind consumat in Provincia Yunnan din vechi timpuri. In mod istoric este legat de comertul cu ceai al Chinei cu alte tari din regiune, in special Tibet. Pu-erh este numele orasului care il comercializa in trecut.

 Se crede despre acest ceai antic medicinal ca ar fi “ceaiul originar”. Este aromat si devine din ce in ce mai gustos o data cu trecerea timpului. Fie ca doriti un inlocuitor pentru cafea sau un medicament in adevaratul sens al cuvantului, Pu-erh este probabil cea mai sanatoasa alegere (dar nu foarte

Sursă: www.garbo.ro

4 rețete de tratare eficientă a pancreasului, ținute în umbră de doctori…

4 rețete de tratare eficientă a pancreasului, ținute în umbră de doctori…

Desen grafic despre pancreas

Pancreasul este un organ foarte important al organismului uman, responsabil într-o măsură mai mare sau mai mică atât de digestie cât și de procesele schimbului de substanțe. Este o glandă responsabilă de secreția glucagonului, insulinei și sucului gastric, necesar procesului de digestie. Anume din această cauză este un organ de o importanță crucială, iar dereglările sale de funcționare pot duce la dezvoltarea diferitor patologii cu consecințe destul de grave pentru sănătate: psoriazis, pancreatită, diabet zaharat etc.

Medicina actuală ne propune aproape întotdeauna o listă întreagă de pastile pentru tratarea oricărei afecțiuni inclusiv a pancreasului, dar există oare metode tradiționale de tratament al acestuia? Răspunsul este da! Expunere.com vă prezintă astăzi câteva dintre acestea.

Rețeta Nr.1

Foarte eficient în tratarea pancreasului este mărarul, mai exact semințele acestuia. Puneți într-un pahar o linguriță de semințe de mărar și turnați deasupra apă clocotită până se umple paharul. Acoperiți cu un capac, lăsați să se macereze timp de o oră și apoi strecurați. Toată cantitatea trebuie băută câte puțin pe parcursul unei zile.

Rețeta Nr.2

Una dintre cele mai răspândite soluții tradiționale este ovăzul. Acesta trebuie neapărat consumat sub orice formă. Spre exemplu fulgii de ovăz sunt considerați încă demult de vindecătorii din întreaga lume un produs natural cu calități medicinale excepționale. Aceștia sunt foarte utili pentru organism dacă sunt preparați doar cu apă, fără sare, zahăr sau ulei. Fulgii de ovăz trebuie mâncați de câteva ori pe zi în decurs de o săptămână. Deosebit de sănătos este micul dejun pregătit din acest produs minune al naturii.

Dacă v-ați săturat de fulgii de ovăz, atunci puteți bea infuzie de ovăz, care se prepară astfel: peste jumătate de kilogram de ovăz se toarnă un litru de apă și se lasă să se macereze timp de o oră. După aceasta se strecoară și se bea câte jumătate de pahar de trei ori pe zi.

Un sfat. Metodele tradiționale sunt verificate de-a lungul timpului și nu se limitează doar la consumarea anumitor alimente sănătoase. Spre exemplu, foarte util s-a dovedit a fi următorul exercițiu respirator:

Trageți un volum mai mare de aer în piept și apoi expirați-l și rețineți respirația în timp ce vă țineți respirația încordați puțin abdomenul numărați încet în gând până la trei apoi relaxați mușchii abdomenului și inspirați

Executarea acestui simplu exercițiu de 10 ori pe zi va întări pancreasul dvs și va preveni multe afecțiuni ale acestuia.

Rețeta Nr.3

Alte produse foarte utile în prevenirea și tratarea patologiilor pancreasului sunt: lămâia, pătrunjelul și usturoiul. Pe baza acestora preparați următorul medicament: luați 1 kg de lămâi și scoateți sâmburii din acestea (dar nu le decojiți, coaja trebuie să rămână); dați lămâile, 300 g de pătrunjel și 300 g de usturoi prin mașina de tocat carne; amestecați bine toate ingredientele tocate, turnați preparatul într-un borcan și păstrați-l la frigider. În timpul tratamentului mâncați câte 1 linguriță, de 3 ori pe zi, cu 15 minute înainte de mâncare.

Pentru a accentua efectul preparatului, acesta poate fi însoțit de o infuzie din frunze de fragi, afine, și merișoare, mătase de porumb și fasole verde. Puneți într-un termos cantități egale din produsele enumerate, turnați deasupra apă clocotită și lăsați să se macereze câteva ore.

O lingură din preparatul de mai sus (lămâie, pătrunjel, usturoi) se bea cu 1/3 de pahar de infuzie. Tratamentul trebuie să se prelungească timp de 3 luni.

Rețeta Nr.4

Pentru prepararea următorului produs de leac veți avea nevoie de 500 ml de chefir și 1 pahar de hrișcă. Spălați bine hrișca cu apă călduță și alegeți impuritățile din ea (dacă acestea există, desigur). Turnați chefirul peste hrișcă și lăsați să se macereze cel puțin 12 ore. De preferat să-l pregătiți seara, iar dimineața să începeți tratamentul. Dimineața împărțiți preparatul în 2 părți egale și mâncați o parte în loc de micul dejun, iar cu a doua parte o să înlocuiți mâncarea de la cină. La prânz trebuie să mâncați legume fierte sau coapte. Această dietă trebuie să dureze 10 zile, apoi faceți o întrerupere tot de 10 zile și repetați cursul. În timpul dietei puteți să vă permiteți și fructe câteodată. Cei care au încercat acest tratament afirmă că doar după câteva zile durerile dispar, se simte o ușurare în corp și dispare în totalitate balonarea.

Grăbiți-vă să împărțiți aceste rețete prețioase și prietenilor!

“Conținutul tuturor articolelor este doar informativ și nu poate fi un substitut pentru sfatul medicului. Pentru un diagnostic corect, vă recomandăm să consultați un medic specialist.”

Autor text: Perfect-ask.com

Când si cum se mănâncă fructele pentru a obține beneficiul maxim pentru sănătate

Când si cum se mănâncă fructele pentru a obține beneficiul maxim pentru sănătate

secretele sănătății cu Maria Botnaru

Oamenii nu ştiu când şi cum se mănâncă fructele. Corpul nostru strigă disperat după fructe. Fructul este mâncarea cea mai energizantă, binefăcătoare, dătătoare de viaţă, de confort şi de armonie. Fructele sunt alimentul cel mai important, cel mai bun şi totodată cel mai potrivit sructurii noastre. Strămoşii noştri au mâncat numai fructe, zeci de milioane de ani. Mâncarea pe care o consumăm lasă urme pe dinţii noştri. Din studiile dinţilor fosilizaţi rezultă că primii oameni nu mâncau carne, nici seminţe, tulpini, rădăcini sau frunze, ci fructe. Ei erau fructivori. Fără excepţie, încă de la formarea lor ca specie, oamenii au mâncat DOAR fructe.

Deoarece fructul este alimentul pentru care omul este adaptat biologic cel mai bine, este important să ne punem problema: câte fructe am mâncat azi? decât: câte proteine am mâncat azi?
Se cunosc cazuri foarte numeroase de otrăvire cu proteine. Supraconsumul lor duce la cancer de ficat, sân, vezica urinară, leucemie, cancer la stomac (care formează 1/3 din toate cancerele umane).

Toxinele cu care proteinele ne otrăvesc corpul nu se găsesc deloc în fructe.

Deoarece scopul nostru este de a ne curăţa corpul de toxine, calea cea mai eficientă este consumul de fructe. Fructele constituie alimentele cu conţinutul cel mai mare de apă (80-90%). Această apă vegetală, VIE, este dătătoare de viaţă şi aducătoare de curăţenie în ţesuturi; în plus, ea este plină de vitamine, minerale, carbohidraţi, aminoacizi, acizi graşi. Prin natura sa, fructul dă corpului posibilitatea să se cureţe de toxine, dacă este corect consumat.

Fructele curăţă, nu năclăiesc corpul

Energia necesară digerării fructelor este mult mai mică decât cea folosită pentru digerarea oricărui aliment. Pentru digerarea fructelor este necesară o cantitate mult mai mică decât aceea pe care acestea o furnizează organismului uman.

Tot ce intră în stomacul omului trebuie să fie descompus şi transformat în glucoză, fructoză, glicerină, aminoacizi şi acizi graşi. Aceştia sunt nutrienţii extraşi şi folosiţi de organism din alimente.

Creierul funcţionează numai cu glucoză. Fructul înseamnă glucoză în corpul nostru. Digestia, absorbţia şi asimilarea lui necesită o energie infimă faţă de cea cheltuită pentru descompunerea altor alimente.

Alte alimente (corect combinate) se digeră în timp de 2-4 ore cu o cheltuială notabilă de energie. Fructele nu se digeră în stomac fiindcă sunt „predigerate”. Ele trec prin stomac în 20-30 min (bananele, curmalele şi fructele uscate stau cel mai mult – cam 1 oră). Energia economisită prin „nedigerarea” fructelor este enormă şi folosită imediat de organism pentru curăţarea ţesuturilor de toxine.

Singura condiţie pentru aceasta este ca fructele să fie corect consumate. Deoarece sunt destinate să stea în stomac atât de puţin, înseamnă că ele nu trebuie mâncate cu sau după ceva, ci dimineaţa pe stomacul gol sau înainte de mâncare. Puţin mai în detaliu: imediat cum fructul vine în contact cu mâncarea din stomac şi cu sucurile digestive, întreaga masă de alimente începe să se strice. Orice proteină din stomac va putrezi, orice hidrat de carbon va fermenta. Totul devine acid. Totuşi, s-ar putea să nu vă fie rău imediat. Asta nu înseamnă că nu aţi încălcat o regulă de bază în alimentaţie, ci arată mai curând enorma adaptabilitate a corpului nostru. Un corp toxic acid se poate recunoaşte după: balonare, greutate excesivă, păr încărunţit, izbucniri nervoase, cercuri negre sub ochi, riduri premature pe faţă, ulcerări. Consumul corect de fructe duce la o incredibilă întinerire, longevitate, vigoare, sănătate, energie, vitalitate.

Exemplu: pepenele nu trebuie niciodată mâncat după masă, deoarece produce fermentaţie. Dacă îl mâncaţi pe stomacul gol iar după 20-30 min mâncaţi altceva, veţi vedea ce efecte pozitive va avea acest fapt.

Toate fructele conţin acizi organici (în special acid citric, malic şi tartric) care odată ajunşi în stomac sunt catabolizaţi şi generează substanţe alcaline dacă sunt consumate pe stomacul gol. Ca şi vegetalele crude, ele neutralizează acizii care se formează în corp.

În afara faptului că fructele aduc în corp apa vie care curăţă şi purifică, ele nu lasă reziduri în sistem, nu cheltuie aproape deloc energie pentru digestie, importanţa lor enormă constând în conţinutul valoros de combustibil. Valoarea în combustibil este ceea ce trebuie să căutăm noi în orice mâncare. [combustibilul se mai poate obţine şi prin somn]

Procentele ideale ale celor 5 nutrienţi esenţiali de care are nevoie corpul sunt:
Glucoză     90%
Aminoacizi 4-5%
Minerale     3-4 %
Acizi graşi  1%
Vitamine    sub 1%
Fructele sunt singurul aliment care furnizează această compoziţie perfectă de nutrienţi.

Trebuie făcute 2 remarci importante referitoare la consumul fructelor:

1. Fructele sau sucul lor se pot consuma numai proaspete. Fructele fierte sau coapte la cuptor nu mai furnizează substanţele nutritive, nici apa atât de necesară purificării; ele sunt foarte acide şi forţează corpul să le anuleze aciditatea cu o mare cheltuială de energie. Gătitul distruge valoarea potenţială a fructelor. Trebuie să ne amintim mereu: să consumăm alimentele crude, să le mestecăm cum trebuie, să nu le înfulecăm cu lăcomie.

2. Cât timp trebuie să treacă de la consumarea altor mâncăruri până la consumarea fructelor? Atât timp cât stomacul este gol, putem mânca oricâte fructe vrem, lăsând totuşi să se scurgă totuşi măcar 30 min înainte de a mânca alte feluri de mâncare.

Dacă ne întreabă cineva: care credeţi că este cea mai periculoasă masă din zi, vom răspunde cu siguranţă: înainte de culcare. Dar a doua masă ca pericol? Vă răspundem noi: micul dejun copios. De ce? Să ne amintim: energia este baza vieţii. Când ne sculăm dimineaţa suntem odihniţi şi în cea mai bună formă energetică (pe care ne-o furnizează somnul). Pe ce vom cheltui această energie? Pe un mic dejun copios? Digestia (mare cheltuitoare de energie) acestui „mic dejun copios” ne va consuma energia, nu ne va aduce noi forţe.

Mai ales micile dejunuri tradiţionale – ouă, brânză, pâine, roşii, ceai, lapte, conserve, prost combinate, consumă o enormă cantitate de energie. Energia nu poate fi furnizată decât după ce mâncarea este absorbită de intestine.

Dacă vom înlocui acest amalgam de alimente (de multe ori combinate absolut haotic) cu fructe, energia acestora va fi asimilată de organism aproape instantaneu (în loc să dureze ore) şi starea de somnolenţă ce urmează micului dejun bogat (tradiţional) va dispărea.

La micul dejun putem mânca fructe, ori de câte ori ne este foame. Mâncatul fructelor pe stomacul gol accelerează şi pierderea greutăţii atunci când este necesar. Caloriile de înaltă calitate care se găsesc în fructe nu vor crea probleme de greutate corpului nostru.

Raţiunea pentru care se recomandă consumul fructelor dimineaţa este legată de desfăşurarea celor 3 cicluri ale corpului nostru:

1. Eliminarea (4 a.m.-12 p.m.). Mâncând fructe în acest interval, căpătăm rapid energie şi favorizăm astfel eliminarea toxinelor. Apa conţinută de fructe are un rol hotărâtor în procesul eliminării. Consumarea altor alimente frânează eliminarea.

2. Consumul alimentelor (12 p.m.-8 p.m.). Putem mânca, dar cu atenţie: digestia alimentelor prelucrate artificial mai mult ne consumă energia. Cel mai bine este să începem cu salate şi pe măsură ce ne apropiem de ora 8, putem consuma şi alimente care conţin proteine, dar corect combinate.

3. Asimilarea (8 p.m.-4 a.m.). Acum corpul nostru îşi extrage substanţele nutritive şi le utilizează. Dacă am combinat corect mâncărurile, în aproximativ 3 ore ajung în intestin, unde incepe absorbţia lor de către corp.

Bibliografie:
Catrina, Nicolae, Din tainele alimentaţiei lacto-vegetariene, Editura  Shakti, Iaşi, 1994

  • Publicat de: Sanziana Busuioc

Sursă: http://www.ampress.ro