Hrana pentru longevitate

Hrana pentru longevitate

secretele sănătății și frumuseții cu MARIA BOTNARU

De multe ori auzim sau citim despre persoane care au depășit vârsta de 100 de ani, ne minunăm și ne gândim cum au reușit acei oameni să ajungă la această vârstă.

În afară de componenta genetică, un rol foarte important îl are stilul de viață pentru a putea menține organismul într-o bună stare de funcționare și când spunem stil de viață, ne gândim evident și la ceea ce mâncăm, și la câtă mișcare facem, și la câte ore de somn pe noapte avem, și la felul în care știm să abordăm stresul, la cât de pozitiv privim lucrurile etc., susțin nutriționiștii.

„Din punctul de vedere alimentar, există câteva ingrediente care nu trebuie să lipsească din dieta unei persoane care dorește să-și păstreze cât mai mult sănătatea. În această perioadă piețele abundă de zarzavaturi și toate au reale puteri terapeutice asupra organismului privat de câteva luni de soare și hrana vie. Acum este momentul când ștevia, spanacul, loboda sau salata inundă pământul și-și pun la dispoziție proprietățile lor extraordinare. Prin conținutul lor bogat în aminoacizi esențiali, vitamine B (acid folic), C, A, E și K, calciu, fier și magneziu și în special clorofilă, verdețurile de primăvară pot fi considerate atât alimente, cât și plante medicinale”, a explicat  nutriționistul Lygia Alexandrescu.

Ea a subliniat că fibrele alimentare sunt esențiale pentru sănătatea colonului și în același timp ajută la scăderea nivelului colesterolului și stabilizează valoarea glicemiei. Fibrele se găsesc în fructele proaspete, în tărâțe și în legumele cu frunze verzi iar un aport zilnic de 30-40 gr ar fi suficient.

Evitarea zahărului rafinat și a produselor zaharoase — prăjituri, bomboane, pâine albă — marea problemă a consumului crescut de zahăr este că acestea înlocuiesc alimentele încărcate cu nutrienți, adică este aleasă o bomboană, care nu conține nici minerale, nici vitamine, nici fibre, în loc să fie ales un măr. Toate produsele zaharoase, delicioase de altfel și mai ales aspectuoase, sunt un amestec nefericit de grăsimi, zahăr și aditivi alimentari și de aceea trebuie evitate cât de mult posibil. Este bine știut faptul că un consum excesiv al acestor zaharuri conduce mai întâi la hipoglicemie, apoi la diabet și la complicațiile asociate, boli cardiovasculare, colesterol crescut, hiperactivitate, depresie, obezitate”, a spus nutriționistul.

Potrivit acesteia, ceaiul verde este o băutură delicioasă și la îndemâna oricui, plin de antioxidanți naturali și pe care asiaticii îl consumă din abundență pentru scăderea colesterolului și reducerea incidenței infarctului cardiac.

Spre deosebire de ceaiul negru, care în procesul de fabricație mai întâi este fermentat, ceaiul verde este doar înăbușit în vapori de apă, ceea ce ajută la păstrarea antioxidanților în compoziția sa.

Lygia Alexandrescu susține că antioxidanții naturali nu trebuie să lipsească din alimentație,pentru că ei sunt cei care se luptă cu radicalii liberi, cauza principală a îmbătrânirii și apariției îmbolnăvirii, sursele de antioxidanți fiind numeroase și aproape de noi: fructele proaspete, legumele proaspete de culoare cât mai închisă, ceaiul verde, semințele de susan etc.

În ceea ce privește broccoli și varza, Lygya Alexandrescu a explicat că isotiocianații din aceste legume crucifere stimulează funcțiile ficatului și-l ajută să descompună pesticidele și alte substanțe carcinogene. Acești fitonutrienți reduc riscul în cazul persoanelor susceptibile de cancer de colon.

Alte legume foarte importante sunt morcovii și dovleacul. „Alfa și beta carotenii conținuți de aceste legume și fructe portocalii joacă un rol foarte important în prevenirea cancerului, mai ales al celui de plămân, esofag și stomac”, a spus Alexandrescu.

Totodată, citricele, merele, roșiile sunt și ele importante.

„Diverșii compuși flavonoizi, alături de vitamina C, care se găsesc în aceste fructe și legume joacă de asemenea un rol important de antioxidanți și luptători eficienți împotriva cancerului. Grapefruit roz, ardei roșii și vinete — substanța fitochimică numită licopen este de fapt prezentă în cantități mai mari în aceste alimente chiar și după gătit, ceea ce face ca pasta de tomate sau sucul de roșii să fie cele mai bune surse de licopen (licopenul poate avea efecte pozitive în profilaxia și tratamentul cancerului pulmonar și de prostată)”, a mai afirmat nutriționistul.

Potrivit Lygiei Alexandrescu, antocianinele din pigmentul natural din strugurii roșii, căpșuni și afine dau culoarea acestor fructe și pot ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare, prin stoparea formării trombilor vasculari. De asemenea, antocianinele par să ajute și la oprirea dezvoltării formațiunilor maligne.

„Uleiul de măsline și usturoiul sunt două ingrediente care fac mâncarea mai delicioasă și mai sănătoasă. Uleiul de măsline are în compoziția lui grăsimi mononesaturate care ajută la scăderea incidenței bolii cardiace, în special folosit crud în salate și adăugat în mâncare după ce aceasta a fost preparată. Usturoiul este bogat în alilsulfide, conține peste 100 de compuși chimici cu proprietăți terapeutice, fiind un ingredient gustos, dar și un aliment-medicament folosit de secole. Astfel, el ajută la scăderea colesterolului, normalizarea presiunii arteriale și din cele mai vechi timpuri a fost considerat un antibiotic natural”, a arătat Alexandrescu.

Ea a subliniat că apa este componenta primordială a organismului uman și de aceea nu trebuie uitată, hidratarea zilnică trebuie să fie completă și acest lucru se poate asigura consumând 40 ml/kg corp/zi.

„Iată deci că aceste ingredientele minunate care pun umărul la menținerea sănătății noastre și implicit la creșterea longevității sunt aproape de noi în marea ofertă alimentară care ne bombardează zilnic și așteaptă să fie alese”, a conchis nutriționistul Lygia Alexandrescu.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Sursă: http://www.financiarul.ro

Anunțuri

Ceaiul, in jurul lumii: Cum se bea in Turcia, Africa, Hong Kong si Marea Britanie

Ceaiul, in jurul lumii: Cum se bea in Turcia, Africa, Hong Kong si Marea Britanie

 secretele sănătății și frumuseții

La fel ca si cafeaua, ceaiul este consumat in cantitati uriase de catre oamenii din intreaga lume – Iata cum il beau britanicii, chinezii, africanii si thailandezii!

In Marea Britanie aroma ceaiului este potentata de lapte si zahar, in timp ce in Hong Kong se serveste cu lapte condensat.Tu stii cum sa-ti prepari corect ceaiul?Turcii consuma ceai negru dupa fiecare masa. De regula, acesta este servit fara lapte, insa cu zahar.

In Pakistan ceaiul este servit numai la micul dejun si este aromatizat cu fel de fel de condimente picante.

Africanii prefera ceaiul rooibos, rosu, servit ca atare, in timp ce thailandezii adora ceaiul rece pe care il numesc „cha yen”.

Ceaiul din Argentina, preparat din plante denumite „yerba mate”, este renumnit pentru aroma sa deosebita, dar si pentru ca este bogat in nutrienti.

Americanii prefera ceaiul rece indulcit, pe care il consuma, de regula, in varianta imbuteliata.

Suesă http://www.feminis.ro

Ceai de ghimbir – proprietăţi digestive şi antistres dovedite!

Ceai de ghimbir – proprietăţi digestive şi antistres dovedite!

Ceaiul de ghimbir este un remediu utilizat de mii de ani în medicina ayurvedică şi are efecte excelente în combaterea indigestiei, a migrenelor şi a răcelilor de sezon.

Unele persoane folosesc ghimbirul pentru a scăpa de infecţiile respiratorii, de bronşită, tuse, crampe menstruale, artrită sau dureri musculare, iar în unele părţi ale lumii, ceaiul de ghimbir sub formă de comprese este utilizat în tratarea arsurilor pielii.

Ceai de ghimbir – Mod de preparare

Este foarte important să se consume rădăcina proaspătă de ghimbir, nu pliculeţele cu prafuri destul de incerte ca origine. Găseşti în supermarket astfel de bucheţele de ghimbir, care nu sunt scumpe şi nici nu se oxidează foarte repede.

Preparare: se ia o bucată de rădăcină (aproximativ 5 cm), se spală bine sub jet de apă rece, se dă prin răzătoare. Se pune la fiert un litru de apă şi când fierbe apa se adaugă ghimbirul răzuit. Se lasă să fiarbă timp de un minut, apoi se stinge focul şi se lasă acoperit 30 de minute, după care se strecoară şi se consumă în funcţie de necesităţi.

Ceaiul de ghimbir se consumă îndulcit cu miere, cu adaos de suc de lămâie sau cumentă şi are un gust iute, dar foarte plăcut papilelor gustative.

Ceai de ghimbir – Substanţe active şi proprietăţi

Rădăcina de ghimbir este bogată în potasiu, zinc, calciu, cupru şi magneziu,vitaminele B6, C şi D, precum şi uleiuri esenţiale cu multiple proprietăţi benefice, cum este gingerol, cineol, elemen, borneol, bisabolen, curcumen, phelladrene – au efect afrodisiac, acţionează ca tonic general şi înlătură oboseala şi toxinele accumulate în organism.

Potrivit ultimelor studii în domeniul medical, ceaiul de ghimbir dispune de efecte benefice asupra organismului: antiemetic, antiseptic, expectorant, antifungic, antiviral, analgezic, hipotensiv, antispasmodic, antiinflamatorii, antibacterian, antifebril şi antiagregant  plachetar.

Ceai de ghimbir – Beneficii

Combate disconfortul digestiv prin îmbunătăţirea absorbţiei de substanţe benefice din alimente şi prevenirea supraalimentaţiei. Prin urmare, ceaiul de ghimbir consumat după mesele îmbelşugate de Paşte este excelent pentru recăpătarea controlului asupra digestiei.
În plus, consumat zilnic, ceaiul de ghimbir poate preveni apariţia diareei, a flatulenţelor, a balonării şi a indigestiei datorită substanţelor chimice din compoziţia sa, care tonifiază musculatura tractului digestiv, şi împiedică nivelul crescut de acid gastric, care poate cauza arsuri stomacale.

Întăreşte sistemul imunitar datorită cantităţii mari de antioxidanţi, care reduc riscul de infecţii sau afecţiuni. De exemplu, o ceaşcă de ceai de ghimbir consumată zilnic poate reduce semnificativ riscul de accident vascular cerebral deoarece substanţele active din ghimbir blochează depozitarea grăsimilor pe artere, reduc nivelul de cholesterol rău şi ajută la prevenirea diferitelor forme de cancer.

De asemenea, ceaiul de ghimbir este extrem de eficient în tratarea răcelilor datorită faptului că decongestionează căile nazale superioare, umezeşte muscoasa gâtului, ajutând astfel la ameliorarea tusei, şi favorizează expectoraţia, care grăbeşte astfel procesul de vindecare. În plus, ameliorează simptomele supărătoare ale alergiilor.

Ceaiul de ghimbir este excelent şi pentru o bună circulaţie a sângelui, previne formarea cheagurilor şi ajută la transportul oxigenului şi asubstanţelor nutritive către toate organele vitale din corp, inclusiv către penis (de unde şi efectul afrodisiac). Aminoacizii şi mineralele din rădăcina de ghimbir promovează de asemenea nivelul de eritrocite, drept urmare este reduc riscul de boli cardiovasculare.

Dacă porneşti la drum lung iar maşina sau avionul îţi provoacă rău de mişcare, ceaiul de ghimbir este soluţia ideală. O ceaşcă de ceai înainte de a te urca în maşină este perfect pentru a reduce nivelul de stres responsabil cu apariţia senzaţiei de rău de mişcare. De asemenea, gingerolul poate bloca anumiţi chemoreceptori în zona cerebrală, astfel încât este blocată senzaţia de greaţă sau vomă.

Ceaiul de ghimbir face minuni şi în ceea ce priveşte sănătatea articulaţiilor, prevenind mult temuta artrită reumatoidă. Substanţele chimice din ghimbir ţin în frâu enzimele COX-1 şi COX-2, responsabile de apariţia inflamaţiilor în organism. De asemenea, aceste substanţe pot fi utile în tratarea migrenelor, a osteoartritei, a durerilor de spate sau a crampelor musculare. Mare grijă însă la consumul de ghimbir în combinaţie cu medicamente non-steoridiene, deoarece există riscul crescut de sângerări şi alte efecte adverse.

Pentru persoanele care se confruntă cu afecţiunea numită picior de atlet, o boală cutanată localizată între degetele de la picioare, pot face băi cu ceai de ghimbir, care ajută la reducerea senzaţiei de mâncărime, a arsurilor şi a umflăturilor din zona respectivă.

Şi crampele menstruale îşi găsesc rezolvarea în ceaiul de ghimbir. Şi nici măcare nu trebuie să-l bei. E demonstrate ştiinţific că o compresă îmbibată în ceai de ghimbir şi aplicată pe regiunea inferioară a abdomenului poate ameliora durerile şi relaxează musculatura.

Iar dacă preferi totuşi să bei o ceaşcă de ceai de ghimbir, află că te ajută să scapi de stres şi are un excelent efect energizant, motiv pentru care nu îţi recomandăm să îl consumi seara, ci doar dimineaţa, la primele ore, pentru a face faţă cu brio tuturor sarcinilor de serviciu şi nu numai.

Ceai de ghimbir – Contraindicaţii

Consumul de ceai de ghimbir este contraindicat bolnavilor cu afecţiuni renaledeoarece poate agrava problemele existente.

Deşi medicina tradiţională sugerează ca femeile însărcinate să bea zilnic o ceaşcă de ceai de ghimbir în primul trimestru de sarcină (pentru a scăpa de greţurile matinale), nu există până în momentul de faţă rezultate bine argumentate care să demonstreze că nu există nici un efect advers asupra fătului. Prin urmare, gravidele care se confruntă cu greţuri matinale sunt sfătuite să consulte un medic înainte de a consuma ceai de ghimbir.

De asemenea, trebuie evitat cu orice preţ consumul în exces de ceai de ghimbir deoarece în loc să facă bine digestiei, o poate afecta şi poate da naştere unor simptome neplăcute precum sindromul de gură uscată, diaree, greaţă sau arsuri în capul pieptului, precum şi hiperaciditate gastrică.

Mare atenţie în cazul diabeticilor deoarece ghimbirul consumat în exces poare reduce drastic nivelul de zahâr din sânge cauzând hipoglicemie.

Iar dacă urmaţi un tratament medicamentos cu analgezice – precum aspirina sau ibuprofenul – sau antihipertensive, evitaţi ceaiul de ghimbir deoarece scade tensiunea arterială şi poate cauza palpitaţii, dar şi sângerări neobişnuite.

De asemenea, evitaţi să consumaţi ceai de ghimbir o perioadă dacă urmaţi să fiţi supus unei intervenţii chirurgicale. Se pare că substanţele din această plantă interferează cu cele din cadrul unei anestezii generale şi astfel este anulat efectul dorit. Tocmai din acest motiv, medicii recomandă încetarea administrării de ghimbir, sub orice formă, cu cel puţin o săptămână înainte de o intervenţie chirurgicală.

Sursă: http://www.csid.ro

O Lingurita de Ulei de Masline pe Stomacul Gol Iti Poate Salva Viata

O linguriță de ulei de măsline pe stomacul gol îți poate salva viața

Hipocrate a spus odata faptul ca hrana noastra ar trebui sa fie medicamentul nostru si ca unul dintre cele mai bune lucruri pe care le putem face, ar fi sa consumam zilnic cate o lingurita de ulei de masline.

Stiati ca grecii consuma in medie 20 de litri de ulei de masline pe an, comparativ cu doar 0.5 litri de persoana in Romania?

Pe langa faptul ca uleiul de masline este una dintre cele mai bune surse de grasimi mononesaturate, acest ulei este medicamentul absolut. A fost intotdeauna recunoscut ca un ulei sanatos, insa acum, numeroase studii i-au consolidat acest titlu: Uleiul de masline este medicamentul natural absolut, cu uimitoare beneficii asupra sanatatii!

Citeste mai jos cum o lingurita de ulei de masline consumata pe stomacul gol, iti poate salva viata!

1. O lingurita de ulei de masline pe stomacul gol iti protejeaza organismul impotriva cancerului.

Un compus gasit in uleiul de masline poate accelera moartea celulelor canceroase. Uleiul de masline este extrem de bogat in grasimi mononesaturate si incarcat cu puternici antioxidanti. Componentele continute in uleiul de masline au fost gasite a incetini cresterea tumorilor in tesutul mamar. Se pare ca uleiul inhiba anumite proteine de care celulele canceroase au nevoie pentru a se dezvolta. Uleiul de masline protejeaza, de asemenea, ADN-ul nostru de la daunele cauzate de celulele canceroase nocive.

2. O lingurita de ulei de masline pe stomacul gol iti intareste sistemul imunitar

Fiind un puternic antioxidant, uleiul de masline consolideaza si protejeaza sistemul imunitar, contribuind astfel la intarirea organismului in lupta cu infectiile.

3. O lingurita de ulei de masline pe stomacul gol iti protejeaza inima

Intr-un studiu de cercetare, cei care au folosit in mod regulat ulei de masline atat pentru gatit cat si ca pansament, au avut un risc cu 41% mai mic de accident vascular cerebral, comparativ cu cei care nu au consumat deloc, ceilalti factori fiind egali. In plus, uleiul de masline contine polifenoli, care ajuta la mentinerea in limite normale a colesterolului.

4. O lingurita de ulei de masline pe stomacul gol reduce riscul aparitiei bolii Alzheimer

Unul dintre studiile publicate in revista Toxicologie si Farmacologie, a gasit oleocanthal in uleiul de masline, care inhiba acele proteine toxice ce blocheaza sinapsele pe hipocampus, adica primul semn de debut al bolii Alzheimer.

5. O lingurita de ulei de masline pe stomacul gol ajuta la pierderea in greutate

S-a demonstrat faptul ca uleiul de masline creste rata de oxidare a grasimilor dupa ingestie. Acest lucru inseamna ca atunci cand consumam ulei de masline dimineata pe stomacul gol, de fapt dam startul arderii grasimilor inca de la primele ore ale diminetii.

Nu mai sta pe ganduri! Poti incepe chiar de maine dimineata unul dintre cele mai simple si eficiente tratamente pentru mentinerea sanatatii – o lingurita de ulei de masline pe stomacul gol!

Sursă: http://www.secretele.com

Descopera Personalitatea dupa Forma Fetei

Descopera Personalitatea dupa Forma Fetei

In China, circula de curand o informatie potrivit careia, forma fetei fiecarui om in parte, poate decoperi personalitatea. Inca din Antichitate, chinezii credeau ca fata este expresia spiritului interior.

Desi datele de mai sus se considera a fi de moda veche, datorita faptului ca totul se bazeaza acum pe cercetari stiintifice, exista foarte multi care cred ca exista o legatura clara intre forma fetei si personalitatea fiecarui om.

Priveste imaginea de mai jos, vezi ce forma are fata ta si astfel iti vei descoperi personalitatea:

Fata Ovala

Aceasta forma a fetei este foarte des intalnita in cazul persoanelor foarte energice, cu o pofta de viata iesita din comun. Avand o fire foarte vesela, sunt o companie foarte placuta. Urasc sa stea intr-un loc pentru mai mult timp, adora natura si mai ales sa faca iesiri in cadrul natural.

Fata alungita

Persoanele care au aceasta forma a fetei sunt firi vulcanice si pasionale. Pot la fel de bine sa iubeasca din toata inima insa pot la fel de bine sa urasca cu tot sufletul. Atunci cand au o problema, in loc sa caute o solutie, aceste persoane construiesc o drama in mintea lor.

Fata rotunda

Fata rotunda dezvaluie persoanele sensibile, emotive si extrem de atente la orice detaliu. Aceste persoane observa totul si nu pierd nimic din vedere. De foarte multe ori timide, aceste persoane pot fi afectate si de cele mai mici lucruri. Sensibilitatea si atentia le ofera acestor persoane calitatea de a anticipa viitorul.

Fata patrata

Este posibil ca persoanele cu acesta forma a fetei sa fie dominante si uneori agresive. Au o minte ascutita, sunt foarte inteligente, au o gandire analitica si tocmai de aceea pot fi foarte decisive. Ambitioase din fire si cu o personalitate puternica, aceste persoane reusesc tot timpul ceea ce isi propun. Forma patrata a fetei este de obicei intalnita in randul persoanelor cu putere decizionala.

Fata in forma inimii

Persoanele care au fata in forma inimii sunt mari iubitoare de liniste si pace. Ele nu se simt deloc bine atunci cand se afla intr-un conflict. Sunt foarte bine organizate si se inteleg cu toata lumea. Sunt credincioase si fidele unei relatii, avand foarte mare grija de partenerii de viata.

Fata in forma diamantului

Aceasta forma a fetei este intalinta la persoanele care au nevoie de spatiu si libertate. Acestor persoane nu le place sa fie constranse, fiind foarte independente, iar cel mai important lucru pentru ele este sa-si traiasca viata si sa savureze clipa!

– See more at: http://www.secretele.com

OBICEIURILE ZILNICE CARE ÎȚI DISTRUG FICATUL. CE COMBINAȚIE SĂ NU FACI NICIODATĂ

OBICEIURILE ZILNICE CARE ÎȚI DISTRUG FICATUL. CE COMBINAȚIE SĂ NU FACI NICIODATĂ

Ficatul uman este un organ extrem de important şi adesea neglijat. Vezi cum îţi omori ficatul zilnic, înghiţind substanţe foarte toxice, medicamente şi combinând alimentele greşit.
 Alcool şi medicamente

Atât consumul de alcool, cât şi majoritatea medicamentelor forţează ficatul să lucreze în plus. Pe lângă munca depusă şi efortul suplimentar, ficatul trebuie să ajute la descompunerea unor substanţe care îi fac rău.
Toxicitatea la nivelul ficatului este cu atât mai mare, cu cât consumăm mai multe subtanţe toxice deodată.

Fast food

Grăsimile rele, zahărul în exces, coloranţii şi substanţele menite să facă o mâncare săracă în nutrienţi mai gustoasă sunt un cocktail foarte nociv pentru ficat.
Având în vedere că orice substanţă chimică ajunge în ficat şi îl răneşte, mâncarea de tip fast food trebuie evitată cât mai mult posibil.

 Paracetamol şi cafea

Combinaţia substanţelor din paracetamol cu cofeina din cafea forţează ficatul să elibereze o enzimă care atacă celulele sănătoase. Cu alte cuvinte, combinaţia de cafea cu paracetamol forţează îţi ficatul să se otrăvească signur.

Sarea

Sarea în exces creşte presiunea arterială, dar sigur nu ştiai că înrgaşă nesănătos ficatul. Dacă sarea vine împreună cu grăsimi rele, cum ar fi din mezeluri grase, sau mâncare semipreparată, ficatul depune grăsimi în jurul lui şi se îmbolnăveşte.

Îndulcitori artificiali

Sigur, vrei să mănânci sănătos şi să slăbeşti şi bei numai sucuri fără zahăr, pentru că au mai puţine calorii. Dar ficatul tău trebuie să lupte cu substanţele chimice şi cu zahărul din aceste sucuri.
Îndulcitorii artificiali au o structură foarte complexă, pentru care ficatul se  luptă din greu să o descompună, pentru a digera produsul.

Oboseala şi energizante

Oboseala acumulată, nopţile nedormite şi consumuld e alcool fac destul rău ficatului tău şi singure. Dacă ai nevoie să fii fresh după o noapte pierdută, încearcă măcar să eviţi băuturile pline de chimicale, cofeină şi taurină, care sunt otravă curată pentru ficatul deja afectat.
Sursa foto: Shutterstock
 Sursă: http://www.unica.ro/