Sfecla rosie, un super aliment!

Sfecla rosie, un super aliment!

Fă-i un loc în frigider şi include-o în bolul tău cu salată. Instantaneu, îţi vei împrospăta starea de sănătate şi tonusul. Probabil te gândeşti foarte rar la sfecla roşie. Ca majoritatea dintre noi, eviţi să mănânci sfeclă, însă, dacă ţii la sănătatea ta, este timpul să extinzi paleta de alimente benefice organismului tău!Sfecla roşie nu numai că este o sursă minunată de fier, ea s-a dovedit a fi de mare ajutor împotriva cancerului (în special cel de colon) şi bolilor cardiovasculare, detoxifiind organismul şi purificând sângele. În plus, sfecla roşie mai poate fi un ingredient care pune în valoare un preparat. Datorită culorii sale minunate, aperitivele, supele creme, felurile principale şi deserturile vor fi demenţial de apetisante şi ispititoare.

Sfecla are ZERO grăsimi şi conţinut scăzut în calorii. Ar fi păcat să nu iubeşti un aliment care îţi îndeplineşte o dorinţă culinară şi nu-ţi afectează silueta deloc! Mai mult, sfecla roşie este bogată în carbohidraţi „buni”, ceea ce înseamnă că este o mare sursă de energie instantanee. Spre deosebire de alimentele procesate, care sunt bogate în carbohidraţi „răi”, sfecla te va energiza pentru mai mult timp. Sfecla poate fi considerată drept combustibilul organismului.

Sfecla mai conţine sodiu, magneziu, calciu, fier, vitaminele A şi C, acid folic, care este necesar pentru producerea şi întreţinerea de noi celule. Acest lucru este important mai ales pentru femeile gravide şi pentru cei care se află în recuperare. Nu în ultimul rând, aceasta conţine o cantitate importantă de bor, care ajută la producerea de hormoni sexuali. În Antichitate, romanii foloseau sfecla roşie pe post de afrodisiac.

Pentru organism, este întotdeauna mai bine să primească substanţe nutritive şi vitamine prin intermediul produselor alimentare, şi nu prin suplimente. Beneficiile sunt de departe superioare şi mai rapide decât în cazul pastilelor.

În ceea ce priveşte modalitatea de consumare a sfeclei, aceasta poate fi consumată crudă, fiartă, în salate, ciorbe, supe creme, ca garnitură la fripturi, ca sos sau sub formă de suc natural. Chiar şi frunzele de sfeclă sunt benefice pentru sănătate, mai ales în procesele de vindecare a rănilor.

 Irina B.

sursa foto: eatboutique.com

http://www.eatermagazine.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s